Arwed Messmer : RAF. No Evidence / Kein Beweis

個数:

Arwed Messmer : RAF. No Evidence / Kein Beweis

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 136 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783775743464

Full Description

Numerous accounts of the RAF and the German Autumn in 1977 have been chronicled over the past forty years, from journalistic, historical, literary, cinematic, and artistic perspectives. Arwed Messmer begins with the various photographs made by police photographers at the time—pictures of demonstrators, crime scene images, and mug shots. He poses the question of how this past search for criminological evidence can be employed artistically. His narrative strikes an arc from the beginnings of the movement to the multiple eruptions of violence in 1977, the abduction and murder of Hanns-Martin Schleyer, and the suicides of Andreas Baader, Gudrun Ensslin, and Jan-Carl Raspe in Stammheim Prison. Messmer's work therefore also has an ethical dimension: which photographs can be shown, how can they be shown, and why do we want to see them? This investigation touches a key point in the debate on images that are on the one hand historical documents, and on the other hand embodiments of their own aesthetic with powerful potential for an empathetic examination of history.

最近チェックした商品