DAM (PhotoArt) (2015. 160 S. 22 SW-Abb., 114 Farbabb. 240 x 300 mm)

個数:

DAM (PhotoArt) (2015. 160 S. 22 SW-Abb., 114 Farbabb. 240 x 300 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783735601056

Description


(Text)
Since 2010, photographer Carsten Meier has been documenting dams across the U.S. and Europe. Embedded within the surrounding landscape, these purely functional architectures develop a unique aesthetic with the appearance of manmade mountain ranges. In their imposing massiveness these structures at once serve as monuments to humanity's will to shape nature and demonstrate the dubiousness of its value. Consistently photographed from a one-point perspective and rendered in large format, in over 100 images a typology of dam architecture is presented. Apart from Hoover Dam, Meier also photographed dams known from popular movies, such as, the Contra Dam (from James Bond: Golden Eye) or the Edertalsperre (Eder Dam) (from Dam Buster).

Biography:

Born1971 in Braunschweig,
Studies at University of Fine Arts, Ohio University, Athena
From 2011 assistant professorship at Utah State University, Logan
(Text)
Seit 2010 dokumentiert der Fotograf Carsten Meier Staudämme in den USA und Europa. Vollkommen eingebettet in die Landschaft, wirken die Nutzgebäude in ihrer ureigenen Ästhetik wie künstliche Gebirgszüge. Ihre Mächtigkeit macht sie zu Denkmalen des menschlichen Formungswillens, dessen Fragwürdigkeit sie gleichzeitig demonstrieren. Stets aus der Zentralperspektive und im Großformat abgelichtet, erlauben die über 100 Staudämme eine visuelle Typologisierung der Architekturen. Neben dem Hoover Dam fotografierte Carsten Meier auch Staudämme aus Kinofilmen, wie den Contra Dam (James Bond: Golden Eye) oder die Edertalsperre (Dam Buster).

Biografie:
Geboren 1971 in Braunschweig,
Studium an der University of Fine Arts, Ohio University, Athena
Seit 2011 Assistenzprofessur an der Utah State University, Logan

最近チェックした商品