The Triple M of Organizations: Man, Management and Myths : Man, Management and Myths (Interdisciplinary Studies in Economics and Management) (1st Edition. 2011. VIII, 189 S.)

個数:

The Triple M of Organizations: Man, Management and Myths : Man, Management and Myths (Interdisciplinary Studies in Economics and Management) (1st Edition. 2011. VIII, 189 S.)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783704662163

Description


(Short description)
This book exposes as myths a number of oft-used arguments in gender-related discussions of management and organizations. It shows how a number of justifications for gender-specific organizational phenomena merely aim at maintaining the outmoded status quo.
(Text)
What has management to do with myths? And how does gender enter the stage? This book identifies frequently used key arguments in gender discussions on management and organizations and will unmask them as myths. Be it that management is rational, be it that organizations are gender-neutral, be it that women will change technology, will be shown to be a set of superficial declarations not withstanding critical scrutiny. All the "reasons" for gender-specific organizational phenomena will be proved to exist simply to maintain power structures and thereby systematically (but subtly) reproduce dominant organizational cultures and stabilize taken-for-granted knowledge in particular with respect to gender issues.The demystification of selected organizational phenomena is based upon several of the author's recent research projects and empirical studies.
(Table of content)
CHAPTER 1 Man and Management .- CHAPTER 2 Management and Myth.- CHAPTER 3. Myth and Man. - CHAPTER IV: Myth-building in management: intentional story telling? .- Concluding remarks.
(Author portrait)
Edeltraud Hanappi-Egger is full professor for "Gender and Diversity in Organizations" at the Vienna University of Economics (WU Vienna) and head of the Gender and Diversity Management Group. She is chairperson of the CEMS-Faculty Group "Gender and Diversi

最近チェックした商品