Theatergeschichte Österreichs / Die Operisti als kulturelles Netzwerk: Der Briefwechsel von Franz und Marianne Pirker, 2 (Theatergeschichte Österreichs ,8) (2021. 1041 S. Farbabb. 24 cm)

個数:

Theatergeschichte Österreichs / Die Operisti als kulturelles Netzwerk: Der Briefwechsel von Franz und Marianne Pirker, 2 (Theatergeschichte Österreichs ,8) (2021. 1041 S. Farbabb. 24 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 商品コード 9783700188988

Description


(Text)
In the eighteenth century, Italian opera was present in all parts of Europe - constituting a cultural medium which connected courts and centres of power and commerce from Naples to St. Petersburg. Previous research into opera as a European phenomenon has mostly focused on composers, scores and locations, less so on artistic personnel. This increasingly appears as an oversight, given that recent studies concerning the role of the singers in the production process have suggested that the single work of Italian opera was marked much more by the respective production process and every single performance than previously assumed: Singers, dancers, musicians, librettists and "Capellmeister" (not necessarily the composers themselves) would generate a new operatic works through their own creative activity every night, adjusting them to the performance conditions in a process of permanent transformation. Furthermore, the artists assembled either in cooperatives (travelling ensembles) or employed individually in changing engagements substantially contributed to the fact that operas could be performed across Europe, on the basis of a well-functioning network and system of communication. The book presents the first annotated edition of the mid-eighteenth century correspondence between the musicians and partners in marriage, Franz and Marianne Pirker, who both were connected to Pietro Mingotti's opera company. The letters shed new light on opera business and the musician's respective experiences in biography and profession, their social environment and their integration into social structures, as well as their career strategies between mobility and settledness.
(Author portrait)
ist wissenschaftlicher Mitarbeiter Arbeitsstelle der Gluck-Gesamtausgabe (Akademie der Wissenschaften Mainz) an der Universität FrankfurtBrandenburg, Danielist wissenschaftlicher Mitarbeiter Arbeitsstelle der Gluck-Gesamtausgabe (Akademie der Wissenschaften Mainz) an der Universität Frankfurt

最近チェックした商品