The main obstacles to children attending school in developing nations (2017. 20 S. 210 mm)

個数:

The main obstacles to children attending school in developing nations (2017. 20 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783668458963

Description


(Text)
Essay from the year 2014 in the subject Sociology - Miscellaneous, grade: 95, The University of Sydney, language: English, abstract: "Get angry," Tomasevski demands, "[and] help expose and oppose economic exclusion from education" (Tomasevski, 2006). This essay examines Tomasevski's pressing call for indignation and action by uncovering the main obstacles to children attending primary school with a focus on the Sub-Saharan region. To preface this, it will first be established why education matters and is a human right reflected in international declarations. The essay will then narrow its effort into the economic direct, indirect and opportunity costs causing "the right to education [to] take a back seat" (ibid.). In doing so, it will also consider what values, ideologies and priorities are underpinning the persistence of these costs and the consequential inequities and violations of children's human rights. The discussion will be broadened to cover two other non-economic barriers to attendance, health and gender. This will serve to illustrate that "institutionalised economic exclusion" (ibid.) is not the only problem to tackle in order to ensure that all children are provided with the appropriate opportunities and environment to gain a quality and transforming education. Essentially, an integrated and comprehensive rights-based approach is necessary.

最近チェックした商品