Business Valuation Across the Industry Life Cycle : A Quantitative Study Focusing on Internet-Enabled Businesses (2025. xx, 255 S. XX, 255 p. 50 illus. Textbook for German language mar)

個数:
  • 予約

Business Valuation Across the Industry Life Cycle : A Quantitative Study Focusing on Internet-Enabled Businesses (2025. xx, 255 S. XX, 255 p. 50 illus. Textbook for German language mar)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 443 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783658491253

Full Description

This book examines the valuation of internet-enabled businesses across their industry life cycles, demonstrating the shifts in valuation multiples and drivers over time, providing a comprehensive framework to better understand and optimize business valuations. Internet Evolution as Natural Experiment: The internet's rise - from innovation to necessity, driven by 5G and AI - offers a unique lens on valuation methodologies across industry life cycles.

Methodological Approach: Unprecedented quantitative and qualitative research analyzing 1,767 companies globally across 21 industries and 15 years, covering 120 multiples, 216 drivers, and 100 million data points.

Valuation Framework: It proposes a groundbreaking framework linking valuation multiples and drivers to industry life cycles, illustrating the shift from revenue- to profitability-based multiples and from growth-centric to growth-and-profitability drivers as companies mature.

Practical Implications: It concludes with recommendations for stakeholders on monitoring valuation multiples and drivers for value-maximizing strategies across virtually all mature and emerging technologies.

Contents

Introduction And Research Objective.- The Research Context And Challenge - The Internet As A Natural Experiment For The Study Of Finance.- Literature Review: Research Hypotheses And Methodology.- Definition And Characterization Of The Research Sample: The Considered Companies And Their Business Models.- Acquisition And Processing Of The Data For The Study.- Descriptive Statistics.- Testing The Hypothesis And The Model (Inferential Statistics).- Conclusions: Original Contributions And Future Research.- References Thesis.

最近チェックした商品