Z世代のVRストア購買行動の分析<br>Shopping in Virtual Stores : An Empirical Analysis of Customer Experience and Gen Z's Intention to Use Virtual Stores (Bestmasters)

個数:

Z世代のVRストア購買行動の分析
Shopping in Virtual Stores : An Empirical Analysis of Customer Experience and Gen Z's Intention to Use Virtual Stores (Bestmasters)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 221 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783658486334

Full Description

How can immersive virtual environments reshape the way Generation Z shops? Discover how virtual stores in the metaverse could revolutionize shopping for Gen Z. This study investigates the customer experience in virtual stores, its sensory, emotional, cognitive, social and immersive dimensions and their influence on Gen Z's behavioral intention to use virtual stores as a new shopping channel in the future. Drawing on a comprehensive analysis of 95 virtual stores and survey data from over 300 online shoppers, the findings reveal unexpected consumer patterns: introverts, individuals with no VR experience, and non-gamers exhibit a notably high openness toward virtual shopping environments. The study further identifies Gen Z's preference for virtual stores that seamlessly integrate the strengths of both physical and e-commerce shopping. This book offers a data-driven roadmap for designing engaging, future-ready virtual shopping experiences that resonate with the next generation of digital consumers. Dive into the future of immersive online shopping and learn how to engage and retain the next generation of consumers.

Contents

Introduction.- Shopping in Virtual Stores.- Customer Experience.- Model Development, Conceptualization, Hypotheses & Further Insights.- Methodology.- Data Analysis.- Conclusion.

最近チェックした商品