Storytelling against Extremism : Advancing Theory and Practice of Digital Narrative Campaigns against Extremism (Studien des Leibniz-instituts für Friedens- und Konfliktforschung)

個数:

Storytelling against Extremism : Advancing Theory and Practice of Digital Narrative Campaigns against Extremism (Studien des Leibniz-instituts für Friedens- und Konfliktforschung)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 456 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783658478124

Full Description

Counter- and alternative narrative (CAN) campaigns have become a widely used tool in contemporary efforts to prevent and/or counter (violent) extremism (P/CVE).  However, one element is conspicuously absent from the discourse: There is little engagement with CANs as narratives and neither CAN theory nor practice are based on existing research findings on narrative persuasion processes. This is a crucial gap in the current CAN approach. Not situating CANs within the broader discourse on narrative persuasion and drawing from the insights narrative persuasion studies offer significantly weakens the theoretical foundation, practical development, (storytelling) quality, and analysis of CAN campaigns.

This book addresses this research gap and transfers concepts, theories, and insights from narrative persuasion and storytelling research to the context of P/CVE narrative campaigns.  The author demonstrates that the often-criticized CAN approach can be improved significantly by understanding CANs as narrative persuasion campaigns and grounding them in existing research detailing how to tell entertaining and persuasive stories.

Contents

Introduction.- The Counter- and Alternative Narratives Approach.- Transferring Storytelling and Narrative Persuasion Research to P/CVE.- Methodological Approach.- Analysis of Expert Interviews.- Case Study Analysis.- Discussion.- Conclusion.

最近チェックした商品