デジタル・ジャーナリズムにおけるマルチメディア・ストーリーテリングの20年:過去の教訓、現在の課題、未来の可能性<br>Two Decades of Multimedia Storytelling in Digital Journalism : Lessons of the Past, Challenges of the Present, and Potentials for the Future

個数:

デジタル・ジャーナリズムにおけるマルチメディア・ストーリーテリングの20年:過去の教訓、現在の課題、未来の可能性
Two Decades of Multimedia Storytelling in Digital Journalism : Lessons of the Past, Challenges of the Present, and Potentials for the Future

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 347 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783658444846

Full Description

Located within the field of journalism research, this book deals with multimedia storytelling in digital journalism. It focuses on the very fundamental question of how previously established forms of presentation can and have evolved in the digital age. Using a multi-method design, it first conducts a systematic literature analysis of international studies on the selected topic (n=381). Hypotheses derived from this study serve as the basis for a quantitative content analysis of more than 1,700 multimedia stories from German and US media companies, which also forms the core of the analysis. In a final step, the thesis discusses these findings with journalists and story producers from Germany and the USA (n=21). Overall, multimedia stories were produced in a complex and resource-intensive manner just a decade ago, but have since developed into an established and consolidated format in editorial departments. Technological development, the focus on the needs of the audience and the "turn to mobile" are determining the future of the format.

Contents

Multimedia Stories: A Melting Pot of Innovations.- Multimedia Stories: A Melting Pot of Innovations.- Media Genres and Journalistic Display Formats.- Multimedia Stories Defined.- Research Design: Theoretical Basis, Empirical Approach.- Study I: Multimedia Stories in Journalism Research.- Study II: Quantitative Analysis of Multimedia Stories.- Study III: The Perspective of Story Producers.- Limitations of the Three Studies.- Summary and Conclusion: A Format with Vague Boundaries.

最近チェックした商品