The Path to Sustainable Corporate Management : How to Take Responsibility for People, the Environment and the Economy (2024. xx, 305 S. XX, 305 p. 105 illus., 104 illus. in color. 240 mm)

個数:

The Path to Sustainable Corporate Management : How to Take Responsibility for People, the Environment and the Economy (2024. xx, 305 S. XX, 305 p. 105 illus., 104 illus. in color. 240 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783658439736

Full Description

This book shows how managers at all levels of the company can master the challenges of sustainable corporate management with confidence. Concrete action plans are presented for this purpose.



Climate change and the finite nature of natural resources are already taking their toll worldwide. A rethink towards ecological sustainability is not only urgently needed at a global level. The orientation of corporate strategies is also increasingly determined by the socio-political morals of customers and other stakeholders, where economic and socio-political interests must be in harmony with social and ecological challenges. Using the three-pillar model for sustainability (Triple Bottom Line) and further topics (such as supply chain law and ESG criteria), the author shows in a practical way how companies can successfully meet these major challenges in the long term. The key to success lies in a change in values towards ecological, social and economic sustainability that is defined and practiced at all levels of the company. Nicola Oudejans, Course Director Chief Digital Officer at the University for Continuing Education Krems/Danube University Krems

Contents

Sustainability in corporate management, marketing and brand management.- Legal framework conditions and requirements for sustainability.- Integration of sustainability concepts into the purpose definition of companies.- Sustainability potential along the entire value chain.- Sustainability potential in marketing and brand management.- Don'ts in sustainable corporate management.- Monitoring and controlling to ensure sustainable corporate management.- Development of a "green journey" for your own company.

最近チェックした商品