Opera as Institution : Networks and Professions (1730-1917) (Musik: Forschung und Wissenschaft .6) (2019. 216 S. 23,5 cm)

個数:

Opera as Institution : Networks and Professions (1730-1917) (Musik: Forschung und Wissenschaft .6) (2019. 216 S. 23,5 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783643911490

Description


(Text)
This volume brings together ten essays focusing on the diversity of operatic institutions, their protagonists, and historical fortunes in Europe from 1730 to 1917. Its aim is not to understand operatic institutions as locally distinct and isolated organizations, but rather to perceive them as a part of a historically fluctuating, transnational network: a network that was shaped among other things by individual professionals and groups in the opera business (and beyond), as well as by specific socio-cultural and political surroundings. The volume offers new perspectives on a wide range of topics, including networks of cultural exchange, singers as agents in shaping institutional structures, and the influence of socio-cultural, diplomatic, and political factors on operatic production across international borders.
(Author portrait)
Cristina Scuderi is a musicologist at the University of Graz. She works primarily in the fields of opera studies, contemporary music, and music business.

Ingeborg Zechner is a musicologist at the University of Salzburg. Her main research areas are nineteenth-century opera, reception studies, and film music between the 1930s and 1960s.

最近チェックした商品