Identity in Dialogue : Assessing and enhancing Catholic school identity. Research methodology and research results in Catholic schools in Victoria, Australia (Christian Religious Education and School Identity 1) (2014. 472 S. 23.5 cm)

個数:

Identity in Dialogue : Assessing and enhancing Catholic school identity. Research methodology and research results in Catholic schools in Victoria, Australia (Christian Religious Education and School Identity 1) (2014. 472 S. 23.5 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783643905505

Description


(Text)
The Enhancing Catholic School Identity Project (ECSIP) is a research and implementation project aimed at assessing and enhancing the identity of Catholic schools.

Situated in increasingly pluralising cultural contexts, Catholic schools face the challenge of Recontextualising their identity in a culturally plausible and theologically legitimate way. To this end, ECSIP has developed a suite of empirical instruments that provide an in-depth analysis of a school's current, as well as desired, identity in a statistically reliable way. After describing and interpreting the results, the empirical insights lead to well-informed recommendations aimed at the identity development of Catholic schools, with a normative preference for the Recontextualising Dialogue School model as the way to enhance Catholic identity in a context of diversity. In this manner, ECSIP supports on-going processes of (self-) assessment that form the basis for continuing dynamics of (self-) improvement of the identity of Catholic educational institutions.
(Author portrait)
Prof. Dr. Didier Pollefeyt, born 1965, is a full professor at the Faculty of Theology and Religious Studies and Vice President for Education KU Leuven.Drs. Jan Bouwens, born 1978, has studied philosophy in both Antwerp and Amsterdam, and theology in Leuven.

最近チェックした商品