Contemporary Psychodynamic Psychotherapy for Children and Adolescents : Integrating Intersubjectivity and Neuroscience (2015)

個数:

Contemporary Psychodynamic Psychotherapy for Children and Adolescents : Integrating Intersubjectivity and Neuroscience (2015)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 373 p.
  • 商品コード 9783642405198

Full Description

Contemporary psychodynamic theory profoundly impacts our understanding of the development of psychopathology in children and adolescents. This book creates new concepts derived from contemporary psychodynamic theory that necessitate a revision to the principles underlying our understanding of and approach to young patients in psychotherapy. Moreover, this book reviews recent contributions from contemporary two-person relational psychodynamic theory and makes use of detailed case examples to bring to life this theory's practical applications in child and adolescent psychotherapy. Psychotherapists and students of psychotherapy will find this book a valuable source of information on contemporary psychodynamic theory and a useful resource for introducing a contemporary style into their practice, co-constructing with the patient a narrative to achieve the desired goals.

Contents

Introduction.- Traditional One-Person Psychology.- Two-Person Relational Psychology for the Child and Adolescent Psychotherapist.- Key Pioneers in Two-Person Relational Psychology.- Key Concepts in Two-Person Relational Psychology.- Deconstruction of Traditional One-Person Psychology Concepts.- The  Neurodevelopmental and Neurofunctional basis of Intersubjectivity.- Putting it together: The 4 Pillars of the Contemporary Diagnostic Interview.- Setting the Frame in Two-Person Relational Psychotherapy.- Two-Person Relational Psychotherapy - Infants and Preschool Age Children.- Two-Person Relational Psychotherapy Elementary School Age Youth.- Two-Person Relational Psychotherapy Middle School Age Youth.- Two-Person Relational Psychotherapy -- High School Age Adolescents.- Supervision in Two-Person Relational Psychotherapy.- Appendix A: Developmental Milestones.-Appendix B: Contemporary Diagnostic Interview Case Formulation Tool.

最近チェックした商品