新聞社への国家補助<br>State Aid for Newspapers : Theories, Cases, Actions (Media Business and Innovation)

個数:

新聞社への国家補助
State Aid for Newspapers : Theories, Cases, Actions (Media Business and Innovation)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 402 p.
  • 商品コード 9783642356902

Full Description

Ever since newspaper companies first turned to their governments for support in the 1950s, print media has been supported by state aid in many parts of the world. Today, the principles and practicalities of these subsidies have been called into question, endangering the secure funding of expensive high-quality press output.

This book provides a comprehensive analysis of today's global challenges in the print news media's struggle for survival. It presents current practices concerning government subsidies to newspapers for political, economic, and socio-cultural purposes against the background of declining readership and revenues, increased inter-media competition, austerity budgets imposed on national economies and shifting audience tastes. Using the insights of theoretical debates in the fields of media economics, media governance, and modern management theory, the book analyses these issues by investigating the power of government subsidies to shape and control newspaper markets. It brings together experts in these fields to combine theory with industry practices, aiming to help all parties involved to understand the complexity of issues and requirements necessary to preserve the social benefits of print media.

Contents

Preface.- Part I: Introduction.- 1 Context, Purpose and Structure of the Book.- 2 State Aid for Newspapers.- Part II: Theories.- 3 State Support for News.- 4 Industrial Subsidies.- 5 Newspaper Subsidies and Journalistic Quality.- 6 State Aid to the Press in the EU.- 7 Press Governance.- Part III: Cases and Actions.- 8 Australia: State Aid to Newspapers.- 9 Austria: Press Subsidies in Search of a New Design.- 10 Belgium: Big Changes in a Small News Economy.- 11 Bulgaria: Press Subsidies in the Shadows.- 12 Finland: The Rise and Fall of a Democratic Subsidy Scheme.- 13 France: Press Subsidies.- 14 Germany: Evaluating Alternatives to Finance Quality Journalism.- 15 Greece: Press Subsidies in Turmoil.- 16 Hungary: The State as Strong Media Governor.- 17 The Netherlands: Initiatives to Subsidize Press Innovation.- 18 Russia: Subsidies Between Industry Support and State Control.- 19 Sweden: State Support to Newspapers in Transition.- 20 Switzerland: The Role of Swiss Post in Indirect Press Support.- 21 United Kingdom: Subsidies and Democratic Deficits in Local News.- 22 United States: American Exceptionalism.- Part IV: Conclusion.- 23 State Aid for Newspapers: A Summary Assessment.

最近チェックした商品