Differences in Learning Strategies and External Representations : Verbal Learning and Problem Solving (2010. 348 S.)

個数:

Differences in Learning Strategies and External Representations : Verbal Learning and Problem Solving (2010. 348 S.)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 348 p.
  • 商品コード 9783639220445

Description


(Text)
The first part of this research is about the use of learning strategies that are specifically taught to students e.g. the method of loci, in order to perform verbal recall tasks and examining the cognitive styles exhibited by the students in completing these verbal learning tasks. The second part of this research focuses upon the workings out or external representations that students use to assist them in solving a variety of cognitive problems including: analytic reasoning,verbal reasoning, spatial, and mathematical word problems; and the cognitive styles exhibited by these students in solving different problems. Four experiments were conducted using original wordlist booklets. The students ranged in age from ten to fourteen years old. Two experiments were conducted using a variety of cognitive problems and the students were postgraduates and undergraduates,respectively. The results indicated that either being taught or learning the strategies from written instruction does not greatly influence verbal learning. Also,most students used some type of external representation in solving problems and age and Cognitive Style influenced the type of representation used.

最近チェックした商品