The Cultural Psychology of Social Class in the United States : Individualism, Interpersonal Relationships, and Well-Being (2009. 136 S.)

個数:

The Cultural Psychology of Social Class in the United States : Individualism, Interpersonal Relationships, and Well-Being (2009. 136 S.)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 125 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783639164169

Description


(Text)
Many scholars and legislators approach issues of
social class from a deficit perspective, framing
social class differences almost exclusively in terms
of the resources and behaviors that working-class or
lower-class people lack. In contrast, this book takes
a cultural psychological perspective by exploring the
ways in which Americans from relatively lower and
higher social class backgrounds define themselves,
their friendship and kinship groups, and even what it
means to be well. Using evidence from a variety of
sources, it is argued that the nature of
individualism, interpersonal relationships, and
well-being varies substantially across American
social class groups. These differences are apparent
among national samples of adults and also among
undergraduate students from various backgrounds and
institutions. This book can be useful to college
practitioners, faculty, and administrators who want
to better understand their diverse students, as well
as to psychologists, sociologists, anthropologists,
and others who are generally interested in issues of
social class, psychology, and culture.

最近チェックした商品