Thinking Like Scientists : Using Metacognitive Prompts to Develop Nature of  Science Knowledge (2009. 148 S. 220 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Thinking Like Scientists : Using Metacognitive Prompts to Develop Nature of Science Knowledge (2009. 148 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 148 p.
  • 商品コード 9783639147032

Description


(Text)
How effective is a developmental intervention to
teach the nature of science using metacognitive
prompts embedded in an inquiry unit? Eighty-eight
eighth grade students from four classrooms were
randomly assigned to an experimental and a control
group to explore this problem. All participants were
asked to respond to a number of pre- and post-tests
and were interviewed to explore problem solving
techniques and shared experiences between the
groups. Results showed significant gains in content
knowledge and nature of science knowledge of the
experimental group over the control group.
Qualitative findings revealed that students in the
control group reported valuing authority over
evidence, while the experimental group reported that
they depended on consensus of their group on the
interpretation of the evidence rather than
authority, which is more closely aligned to the
aspects of the nature of science. Metacognitive
prompts may have implications as a useful classroom
tool in guiding students to check their thinking for
alignment to scientific thinking.

最近チェックした商品