Multimodal Literacy in Education : Perspectives from Global Practices (Sprach- und Kulturkontakte in Europas Mitte 19) (2024. 266 S. 60 Abb. 210 mm)

個数:

Multimodal Literacy in Education : Perspectives from Global Practices (Sprach- und Kulturkontakte in Europas Mitte 19) (2024. 266 S. 60 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783631903438

Full Description

This multilingual volume delves into multimodal literacy within educational contexts,
exploring its significance across diverse cultural settings. From Singapore's integration
of multimodal meaning-making into the English language syllabus to Slovenia's
reevaluation of pictorial semiotic sources in primary school textbooks, each chapter
offers nuanced perspectives on implementation and impact. Contributors illuminate
methods to enhance students' understanding of multimodality and genre, advocate
for audio description in language education, and explore multimodal texts' role in historical
education. Through theoretical discourse and practical illustrations, the book
elucidates how multimodal texts foster student agency and enrich learning experiences.
Offering insights into methodologies and pedagogical approaches, it equips educators
to integrate multimodal practices effectively. By highlighting the transformative potential
of multimodal literacy, this work contributes to ongoing scholarly conversations in
education, prompting a reevaluation of traditional literacy in the digital era.

Contents

Sonja Starc, Nickolas Komninos: Introduction — Fei Victor Lim: From Literacy to Multiliteracies: Engaging with Multimodal Texts in Singapore Schools — Izaskun Elorza: A Six- Stage Sequential Frame of Migration Representations in Children's Picture Books — Sophia Diamantopoulou: Student Agency in the Creation of Multimodal Texts at the Ancient Agora of Athens: A Political Project — Sonja Starc: Premislek o rabi pretežno slikovnih izraznih sredstev vosnovnošolskih učbenikih za slovenščino — Nickolas Komninos: Sensitising Students to Multimodality and Genre: A Diamesic and Diachronic Approach — Styliani Karatza: Applying CFRIDiL Guidelines to Create a Digital Poster in a Primary School Context — Elisa Perego and Christopher Taylor: Audio Description as an Effective Learning Tool in the L1 and L2 Language Class: Theory and Applications in Primary School
Settings — Barbara Baloh and Eva Križnik: Prilagojena slikanica kot pomoč pri učenju branja otrok s
posebnimi potrebami — Cvetka Sokolov: One Text, Two Picture Books — Barbara Zorman: Veliki plan obraza in njegove literarne paralele: primer romana/filma Ko zorijo jagode — Notes on Contributors

最近チェックした商品