Political Myths in History Textbooks : War Images of the Falange in Spain (1939-1951) and the Polish Workers' Party in Poland (1945-1956) (Studies in Contemporary History 11) (2024. 352 S. 83 Abb. 210 mm)

個数:

Political Myths in History Textbooks : War Images of the Falange in Spain (1939-1951) and the Polish Workers' Party in Poland (1945-1956) (Studies in Contemporary History 11) (2024. 352 S. 83 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783631903421

Full Description

This book compares the school image of the wartime past of the Falange and the Polish Workers' Party (PPR), created during the turbulent first decade of Francoism in Spain and Communism in Poland. Demonstrating the political usefulness of the Party was crucial to the consolidation of both regimes. The legitimisation of the new regime called for emphasising the Party's war effort, not only in defeating the enemy but also in its struggle for social issues. For
school-taught history, the early years of both dictatorships marked a period of breaking with prewar educational concepts and introducing and testing new 'revolutionary' pedagogical solutions. This book not only explains the
aspirations of political rulers to rebuild the students' memory, but also contributes to our understanding of the textbook authors' perception of the recent past. It analyses the meanings of terms specific to mythical stories, such as nation, power, heroes and their deeds, and wartime struggle.

Contents

List of Abbreviations and Glossary — List of Figures — List of Tables — Introduction — Part I: The Contexts — 1. Terms, Theories and Methods — 2. Party, Propaganda and Postwar Ideologisation of Education — Part II: Case Studies — 3. Main Political Myths in Early Post- War History Textbooks — 4. Textual and Pictorial Representation of the Party in Post- War Textbooks — Conclusions — Bibliography — Index

最近チェックした商品