Multidisciplinary Perspectives on Narrative Aesthetics in Video Games (2021. 384 S. 36 Abb. 210 mm)

個数:

Multidisciplinary Perspectives on Narrative Aesthetics in Video Games (2021. 384 S. 36 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631838051

Full Description

Multidisciplinary Perspectives on Narrative Aesthetics in Video Gamesis a collection of contemporary research and interpretation that explores the narrative structures in video games and ludonarrative content design in related media. Featuring coverage of a broad range of topics, including narrative theory, game studies, history of video games, and interdisciplinary studies, this book is ideally designed for scholars, researchers, intellectuals, media professionals, game developers, entrepreneurs, and students who wish to enhance their understanding of the relationship and correlation of video games, narrativity, and aesthetics.

Contents

Narrative Aesthetics in Video Games: An Introduction

Storytelling in the Age of Video Games: The Fall of Traditional Storytelling and the Rise of Multidimensionality

Jumanji Brought into Reality: Game as Drama, Drama as Game

Fallout: Following the Footsteps of Apocalypse

Living Narrative Worlds: Assemblage and Multistability within Ian Cheng's Emissaries Trilogy

"Mining for Lies" Enacting the Player Style through Performing Strategies in Archival Narratives

Use of Film Language in Full- Motion Video Games

Extension through Narrative: Spider- Man 4 in the Context of Representation of the Superhero in Video Games

From Press Start to Prologue: An Analysis of Game Opening Titles

Ludonarrative Dissonance in Black Mirror: Bandersnatch

An Analysis of the Real- Time Strategy Games: The Nineties

"Would You Stop Changing My Games?" Structures of Narrative Discourse in Video Games

Last Day of June: Work of Mourning and Narrative Effects

Exploring Digital Games as Post- Human Systems

Is Monty Python a Role- Playing Game?

From Reverence to Recreation: The Transformation of Indian Epic Figures into Characters in Video Games

Video Games as Contemporary Storytelling Machines

Narrative Aesthetics in Video Games: A Conclusion

最近チェックした商品