Child Second Language Development in Immersion Education : A Study on Generic Determiner Phrases in L2 German and L2 French. Dissertationsschrift (Inquiries in Language Learning 32) (2022. 298 S. 65 Abb. 210 mm)

個数:

Child Second Language Development in Immersion Education : A Study on Generic Determiner Phrases in L2 German and L2 French. Dissertationsschrift (Inquiries in Language Learning 32) (2022. 298 S. 65 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631817124

Full Description

Language acquisition has been the subject of decades of research. Most of the previous research on second language acquisition has centered around adult learners, leaving child learners understudied by comparison. This book focuses on child second language development. The cross-sectional empirical study herein investigates the syntax-semantics interface in English speaking children acquiring German and French as second languages. The author discusses variables such as crosslinguistic influence, the complexity of the learning tasks, cognitive maturity and the learning context. By focusing on child second language acquisition in immersion education, this book not only substantially contributes to the field of second language acquisition but also offers important insights into teaching in an immersion context.

Contents

multilingualism - child second language acquisition - second language development - immersion education - transfer - crosslinguistic influence - syntax-semantics interface - morpho-syntax - L2 German - L2 French - L1 English - generic reference - individual variation - determiner phrase - cross-sectional

最近チェックした商品