Anna Maria Strada, Prima Donna of G. F. Handel (2020. 312 S. 12 Abb. 210 mm)

個数:

Anna Maria Strada, Prima Donna of G. F. Handel (2020. 312 S. 12 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631792438

Full Description

George Frideric Handel's longest continuous collaboration with a leading singer took place between 1729 and 1737 with Anna Maria Strada del Pò (1703-1775), a soprano who may have sung 'entirely di petto'; that is, with a chest-like vocal production in the head range as well: powerfully and sonorously. The investigation of her peculiar vocal features and career, in connection with the music written for her by Handel and other composers, involved musicological research methods and findings of the historically informed performance practice. The conclusions rest on three main pillars: musical sources; surviving descriptions of her singing; and period treatises, completed with the author's practical experiences as a classical singer.

Contents

Abbreviations

Acknowledgements

Prelude

Chapter One: Early Years

Venice

The new singing style

The 1720/1721 season at Sant'Angelo

Finances

Milan, Livorno, and Lucca

Chapter Two: First Maturity

Naples, the operatic capital of Europe

Strada on the stage

Becoming the leading soprano

Chapter Three: Successor to the 'Rival Queens'

First impressions in London

Surpassing the predecessors

Social, political, and financial matters

Chapter Four: In the Midst of Operatic Business

Queen of revivals

Heroine of pasticci

Chapter Five: The Composer's Faithful Soprano

The first original roles

A multi-faceted vocal personality

Reinventing Strada

Chapter Six: The Prima Donna of Oratorios

Esther and Deborah

From Athalia to Bellezza

Chapter Seven: Back to Italy

The first San Carlo season

The last active years

Appendix: Strada's London Season Schedules

Bibliography

最近チェックした商品