Language Testing in Austria: Taking Stock / Sprachtesten in Österreich: Eine Bestandsaufnahme (Language Testing and Evaluation .40) (2018. 742 S. 269 Abb. 210 mm)

個数:

Language Testing in Austria: Taking Stock / Sprachtesten in Österreich: Eine Bestandsaufnahme (Language Testing and Evaluation .40) (2018. 742 S. 269 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 742 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631749388

Full Description

This book marks ten years of language test development and language testing research in Austria. Part I describes the development of large-scale tests at all levels of the educational system. The documentation covers German as the language of instruction for the majority of pupils, the so-called modern foreign languages English, French, Italian and Spanish, as well as the classical languages Latin and Ancient Greek. Part II brings together a considerable body of research which has been conducted in the course and the wake of the development and implementation of the new assessment philosophy during the past ten years. The studies are accommodated in a framework of test validation, which could serve as orientation for future research in language testing in Austria.

Das Buch blickt auf zehn Jahre professioneller Testentwicklung und Sprachtestforschung in Österreich zurück. Teil I beschreibt die Entwicklung von Testsystemen auf allen Ebenen des Bildungssystems. Die Dokumentation umfasst Deutsch, das für die große Mehrheit Unterrichtssprache ist, die sogenannten modernen Fremdsprachen Englisch, Französisch, Italienisch und Spanisch sowie die klassischen Sprachen Latein und Altgriechisch. Teil II umfasst eine beachtliche Anzahl von Untersuchungen, die während und nach der Entwicklung und Implementierung der neuen Prüfungsphilosophie in den letzten zehn Jahren durchgeführt wurden. Die Untersuchungen werden in ein Validierungskonzept eingeordnet, das als Orientierung für zukünftige Sprachtestforschung in Österreich dienen könnte.

Contents

Language testing reform in Austria - Norm referencing - Criterion referencing - Aspects of validity and validation - Research agenda for language testing in Austria

Sprachtestreform in Österreich - Normreferenzierung - Kriterienreferenzierung - Aspekte der Validität und Validierung - Agenda für Sprachtestforschung in Österreich

最近チェックした商品