Evaluating Bilingual Education in Germany : CLIL Students' General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest. Dissertationsschrift (Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht .15) (2016. 582 S. 96 Abb. 210 mm)

個数:

Evaluating Bilingual Education in Germany : CLIL Students' General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest. Dissertationsschrift (Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht .15) (2016. 582 S. 96 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 582 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631671290

Full Description

The author uses a theoretical account rooted in TEFL, language acquisition and educational psychology to provide the basis for the development of a comprehensive model of language learning in CLIL. It incorporates prior knowledge, EFL self-concept, interest in EFL classes, verbal cognitive abilities and contact to English. This model is used to estimate the effects of CLIL in the context of high-intensity programmes at German Gymnasien. The statistical evaluation of the quasi-experimental data from 1,000 learners proves the existence of large initial differences due to selection, preparation and class composition effects. After two years, one finds no significant effects of CLIL apart from a minor increase in self-concept, suggesting that the actual effects of CLIL have often been overestimated.

Contents

Conceptual and institutional background of CLIL - Theoretical background - Empirical findings from Germany - Research void, study design, (statistical) methods - A priori differences between CLIL, non-CLIL and regular students due to selection, preparation, and class composition (year 6) - The effects of CLIL and non-CLIL environments on general EFL proficiency, EFL ASC, and interest in EFL classes (year 8) - Future perspectives.

最近チェックした商品