Institutions of Hanseatic Trade : Studies on the Political Economy of a Medieval Network Organisation (2016. 196 S. 12 Abb. 210 mm)

個数:

Institutions of Hanseatic Trade : Studies on the Political Economy of a Medieval Network Organisation (2016. 196 S. 12 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 196 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631661833

Full Description

The merchants of the medieval Hanse monopolised trade in the Baltic and North Sea areas. The authors describe the structure of their trade system in terms of network organisation and attempts to explain, on the grounds of institutional economics, the coordination of the merchants' commercial exchange by reputation, trust and culture. The institutional economics approach also allows for a comprehensive analysis of coordination problems arising between merchants, towns and the 'Kontore'. Due to the simplicity and flexibility of network trade the Hansards could bridge the huge gap in economic development between the West and the East. In the changing economic conditions around 1500, however, exactly these characteristics proved to be a serious limit to further retain their trade monopoly.

Contents

Hanse History and Economics - Reputation, Trust and Culture - A 'Small World' - Bridging Distances, Filling Gaps - State of Cities, Commercial Super Trust or Virtual Organisation? - Competitive Advantage or Limit to Business? - Perspectives of Research into Hanseatic Trade

最近チェックした商品