Music and Genocide (Studies in Philosophy, Culture and Contemporary Society 9) (2015. 242 S. 210 mm)

個数:

Music and Genocide (Studies in Philosophy, Culture and Contemporary Society 9) (2015. 242 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 242 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631660034

Full Description

At first glance, no two experiences could be further apart than genocide and music. Yet real, live culture usually goes beyond rational divisions. It is now fairly commonly known that art is not absent from the sites of mass killings. Both victims and prosecutors engage in artistic activities in prisons and camps, as well as at other places where genocides take place. What is the music of genocide? Can the experience of ultimate terror be expressed in music? How does music reflect on genocide? How do we perceive music after genocide? What is music and what is silence in a world marked by mass killings? Is post-genocidal silence really possible or appropriate? The goal of the volume is to reveal and, maybe even to some extent, resolve the most profound dilemma that was expressed by Theodor W. Adorno when he asked «whether it is even permissible for someone who accidentally escaped and by all rights ought to have been murdered, to go on living after Auschwitz.» It is not for the sake of pure curiosity that the relation between music and genocide is examined. In a sense we are all survivors who accidentally escaped genocide. It might have happened to us. It may still happen.

Contents

Contents: M. J. Grant/Mareike Jacobs/Rebecca Möllemann/Simone Christine Münz/Cornelia Nuxoll: Music, the «Third Reich», and «The 8 Stages of Genocide» - Arman Goharinasab/Azadeh Latifkar Geok Tepe Muğam: A Musical Narrative of Turkmen Massacre in 1881 - Katarzyna Naliwajek- Mazurek: The Functions of Music within the Nazi System of Genocide in Occupied Poland - Joanna Posłuszna/Łukasz Posłuszny: The Aural Landscape of Majdanek - Kirsten Dyck: White-Power Music and the Memory of the Holocaust - Leszek Sosnowski: The Holocaust - the Code of Death without the Alphabet of Life - Ralph Buchenhorst: «...as if the shame before the victims would be offended» - Adorno's Verdict on Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw - Matt Lawson: Towards a Critical Understanding of Representational and Semantic Issues within Hanns Eisler's Score for Nuit et Brouillard (1955) - Joanna Posłuszna: «We remember»: The Trauma of the Holocaust in Krzysztof Penderecki's Work - Wojciech Klimczyk: Impossible Music? On Genocide as Silence (Rwanda, Auschwitz and Beyond) - Lawrence Kramer: Afterword: Genocide, Music, and the Name.

最近チェックした商品