カテゴリー化と第二言語の語彙学習:認知言語学の視座<br>Categorization and L2 Vocabulary Learning : A Cognitive Linguistic Perspective. Dissertationsschrift (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2014. XVI, 299 S. 210 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

カテゴリー化と第二言語の語彙学習:認知言語学の視座
Categorization and L2 Vocabulary Learning : A Cognitive Linguistic Perspective. Dissertationsschrift (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2014. XVI, 299 S. 210 mm)

  • ウェブストア価格 ¥22,072(本体¥20,066)
  • PETER LANG(2014発売)
  • 外貨定価 EUR 84.35
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 400pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 299 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631650103

Full Description

The book addresses the role of the L1 (first language)-based concept categorization in L2 (second language) vocabulary learning from a cognitive linguistic perspective. The author hypothesizes that the patterns of one's L1-based concept categorization will be present in his or her L2 vocabulary learning as well. The two characteristics pertaining to concept categorization under investigation are the prototypicality and the basic-level effects. The results show that the psychological salience of the basic-level and the prototypical concepts in one's L1-based conceptual system is related to better retention and faster retrieval of the corresponding L2 words. The author argues that these two effects are dynamic in L2 contexts, being influenced by factors such as concept familiarity, formal instruction and exposure to the specific culture.

Contents

Contents: Human Categorization - Categorization and L1 Vocabulary Learning - A Conceptual Model of L2 Vocabulary Learning - Experientialism - Basic-level Effect and L2 Vocabulary Learning - Prototypicality Effect and L2 Vocabulary Learning Culture - Specific Prototypicality Effect and L2 Vocabulary Learning.

最近チェックした商品