School Effectiveness in China : An Exploratory Study. Dissertationsschrift (2014. XXXII, 221 S. 210 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

School Effectiveness in China : An Exploratory Study. Dissertationsschrift (2014. XXXII, 221 S. 210 mm)

  • ウェブストア価格 ¥15,401(本体¥14,001)
  • PETER LANG(2014発売)
  • 外貨定価 EUR 60.85
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 280pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 221 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631648582

Full Description

This book is a valuable attempt to address the issue of school effectiveness in mainland China. The author applies multi-level modeling and longitudinal student achievement and survey data to evaluate school effectiveness. In the first study, the author analyzes the effects of school resources and classroom processes on student achievement. He also investigates the size of school effects, and the differential school effects for different groups of students. The other two empirical studies focus on the value-added evaluation of academic performance in schools, including consistency, stability and robustness of value-added results. The author also discusses the policy implications of these empirical findings in the Chinese school system.

Contents

Contents: School effectiveness study in China - Knowledge base of school effectiveness study - Size of school effects and class effects - Value-added evaluation of school performance - Consistency and stability of value-added results - Different value-added models and robustness of value-added results.

最近チェックした商品