Language Education in Creating a Multilingual Europe : Contributions to the Annual Conference 2011 of EFNIL in London (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2012. 223 S. 210 mm)

個数:

Language Education in Creating a Multilingual Europe : Contributions to the Annual Conference 2011 of EFNIL in London (DASK - Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language) (2012. 223 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631639900

Full Description

The European Union has conceived itself as multilingual since its beginning in 1956. EFNIL, the network of the central language institutions of all states of the Union and several other European countries, promotes the enhancement of individual plurilingualism of the people in Europe as an important prerequisite for European multilingualism. The EFNIL conference hosted 2011 by the British Council in London was devoted to the discussion of how individual plurilingualism is being achieved by language education in Europe. In this volume, several general reflections on the main topic are followed by a critical discussion of present language instruction in the United Kingdom and reports on foreign language education in various other countries. Reports on four current projects that aim to describe the present linguistic diversity of Europe follow. A detailed interim report on the results of one of these projects (ELM) concludes the book.

Contents

Contents: Sir Vernon Ellis: Opening address - Gerhard Stickel: Opening/Eröffnung/Aperture - Piet van der Craen : Comment le multilinguisme rend nos élèves plus intelligents. Aspects sociétaux et individuels du multilinguisme en Europe - Waldemar Martyniuk: Dealing with challenges in European language education. The contribution of the European Centre for Modern Languages in Graz - Bessie Dendrinos: Multi- and monolingualism in foreign language education in Europe - Claude Truchot : La création d'une Europe multilingue. Quel role pour les universités ? Intégrer les langues nationales dans l'internationalisation de l'enseignement supérieur - Luca Tomasi: Aspects and prospects of EU multilingualism - Michael Carrier: Overview on multilingual education in the United Kingdom - Lid King: Valuing languages from an early age - Linda Parker: Languages in secondary schools in the UK - Tim Connell: Languages in Higher Education in the UK - Xavier North : En quelle(s) langue(s) transmettre le savoir ? Les termes du débat en France - Ulrike Haslinger/Anna Lasselsberger: Multilingualism in Austrian schools. Chances and challenges - Pirkko Nuolijärvi: Language education policy and practice in Finland - Anna Dąbrowska: Multilingual education in Poland - Marilena Karyolemou/Maria Magklara: Multilingualism at the periphery. Language centered activities in zones of educational priority - Georg Rehm/Hans Uszkoreit: Language Technology for multilingual Europe. Current status and future prospects - Martin Hope: Language Rich Europe - Enikö Héja/Tamás Váradi: EFNILEX online dictionaries - Sabine Kirchmeier-Andersen/Cecilia Robustelli/Jennie Spetz/Gerhard Stickel/Nina Teigland: European Language Monito (ELM) - Dimitris Kokoroskos: European Language Monitor (ELM). Interim Report.

最近チェックした商品