The ERASMUS Phenomenon - Symbol of a New European Generation? (Education beyond Borders .1) (2013. 248 S. 12 Abb. 210 mm)

個数:

The ERASMUS Phenomenon - Symbol of a New European Generation? (Education beyond Borders .1) (2013. 248 S. 12 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631627198

Full Description

In 2012, the ERASMUS programme celebrated its 25th anniversary. As one of the best-known initiatives of the EU, it has already enabled almost three million students to spend a part of their studies abroad. But ERASMUS is more than just a simple academic exchange programme: designed to contribute to the creation of a «People's Europe», it has become a successful political instrument for shaping generations of European students. This interdisciplinary volume attempts to explain the fascination behind ERASMUS. The authors examine the role of student mobility within the European integration process and judge its impact on how young citizens identify with Europe. Is there a «Generation ERASMUS», and what characteristics does it have? Can ERASMUS serve as a symbol for «new» Europeans?

Contents

Inhalt: Benjamin Feyen/Ewa Krzaklewska: The ERASMUS Programme and the «Generation ERASMUS» - A Short Overview - Benjamin Feyen: The Making of a Success Story: The Creation of the ERASMUS Programme in the Historical Context - Ulrike Klose: Learning for Life? The New Role of the ERASMUS Programme in the Knowledge Society - Hannah-Kristin Elenschneider: Das ERASMUS-Programm: Symbol einer europäisch geprägten Auswärtigen Kultur- und Bildungspolitik der Bundesrepublik Deutschland? - Friedrich Heger: ERASMUS - for All? Structural Challenges of the EU's Exchange Programme - Ewa Krzaklewska: ERASMUS Students between Youth and Adulthood: Analysis of the Biographical Experience - Johanna Damerau: Mit Händen und Füßen durch das Leben: ERASMUS-Studenten und ihre (nonverbale) interkulturelle Kommunikation - Ewa Krzaklewska/Paulina Skórska: Culture Shock during ERASMUS Exchange - Determinants, Processes, Prevention - Larissa Wood: Social ERASMUS? Active Citizenship among Exchange Students - Gioia Ambrosi: The Influence of the ERASMUS Programme on Strengthening a European Identity: Case Studies of Spanish and British Exchange Students - Christof Van Mol: ERASMUS Student Mobility and the Discovery of New European Horizons - Agnieszka Roguski: «Ich bin ERASMUS» - Identitätsschöpfung durch die virtuelle Konstanz einer visuellen Gemeinschaft? - Jennifer Striebeck: A Matter of Belonging and Trust: The Creation of a European Identity through the ERASMUS Programme? - Seweryn Krupnik/Ewa Krzaklewska: Researching the Impact of ERASMUS on European Identification - Proposal for a Conceptual Framework - Benjamin Feyen/Ewa Krzaklewska: «Generation ERASMUS» - The New Europeans? A Reflection.

最近チェックした商品