Measurement and Management of Chief Executive Reputation : Dissertationsschrift (Europäische Hochschulschriften / European University Studies/Publications Universitaires Européenne .34) (2012. XIX, 206 S. 210 mm)

個数:

Measurement and Management of Chief Executive Reputation : Dissertationsschrift (Europäische Hochschulschriften / European University Studies/Publications Universitaires Européenne .34) (2012. XIX, 206 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631621899

Full Description

Whereas the importance of CEO reputation has increased over the last years, only very little scientific research has been conducted. This thesis addresses the vagueness of past conceptualizations by providing a well-founded theoretical background, the development of a reliable and valid measurement model of CEO reputation as well as the validation of identified relations to its antecedents and consequences. An empirical online study was conducted among students of the university in Munich to validate the CEO reputation model. Using PLS path modeling, the analysis provides evidence for the impact of CEO reputation on several outcome variables (e.g., corporate reputation) and confirms different influences of the identified antecedents on CEO reputation. Thereby, practitioners can get valuable implications for the management of chief executives' reputations.

Contents

Contents: Theoretical background: Definition, antecedents, consequences, and a structural model of CEO reputation - Methodical background: Specification of latent variables, variance-based SEM, operationalization, and research design - Results and discussion of the empirical study.

最近チェックした商品