Affective Aspects of Learning (Europäische Hochschulschriften / European University Studies/Publications Universitaires Européenne .75) (2009. 236 S. 210 mm)

個数:

Affective Aspects of Learning (Europäische Hochschulschriften / European University Studies/Publications Universitaires Européenne .75) (2009. 236 S. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631586686

Full Description

This empirical study describes and analyzes adolescents' affective and cognitive processes involved in learning mathematics. Correlation-regression statistics reveal that positive emotions positively correlated with learning strategy use, whilst negative emotions negatively correlated with learning strategy use in general; math self-concept and achievement values positively correlated with positive emotions, and negatively correlated with negative emotions. In addition, math achievement was compromised in particular by negative environmental factors and negative affect. Furthermore, math self-concept was found to mediate the impact of environmental factors on emotions. Since math self-concept could buffer negative learning environment's impact on negative affect, maintaining and enhancing students' math self-concept is important in both school and home contexts.

Contents

Contents: Affective aspects of learning - Adolescents' affective, motivational, and cognitive processes in learning mathematics - Math self-concept - Achievement values - Achievement emotions and motivation - Learning strategies - Self-regulated learning - Learning environment - Dynamic affective-cognitive learning processes and outcome model - Pedagogical implications: multiple channels to support development and enhance achievement - Cultural impact on achieving motivation and emotions.

最近チェックした商品