The Musical Voyager: Berlioz in Europe (Perspektiven der Opernforschung .14) (Neuausg. 2007. XVIII, 322 S. 230 mm)

個数:

The Musical Voyager: Berlioz in Europe (Perspektiven der Opernforschung .14) (Neuausg. 2007. XVIII, 322 S. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631553435

Description


(Text)
This collection of essays has been written by thirteen scholars, from five countries. It focuses on the musical activities of Hector Berlioz, viewed as a European phenomenon. The first part of the book discusses Berlioz's journeys to Breslau (1846), to Moscow and St Petersburg (1847 and 1867-68), and to London (especially in 1847 and 1853). In particular, the reception of Berlioz's music is placed under scrutiny. The second part of the book starts with a new history of the recitatives that Berlioz wrote for Weber's Der Freischütz , as they were used in Paris (1841, 1850), Berlin (1849), London (1850) and Milan (1872). Five essays then discuss different kinds of influence wrought by European literature on Berlioz, including Shakespeare's Othello and Goethe's Faust . The book's final section (source materials) contains the first complete anthology of London press reviews of Benvenuto Cellini in 1853; and new translations of three Russian articles on Berlioz by Vladimir Odoyevsky, from 1841 and 1847.
(Table of content)
Contents: Christina Bashford: More than Dedication? Hector Berlioz and John Ella - George Biddlecombe: Berlioz and the London Musical Scene - Gabriella Dideriksen: Benvenuto Cellini and the Politics of Opera Production in Mid-Victorian London - Sarah Hibberd: Berlioz's Waterloo? Benvenuto Cellini in London - Mark A. Pottinger: The Breslau Concert Tour of 1846: Provincial German Insights into Berlioz's Music and Aesthetic - Linda Edmondson: Berlioz and Cultural Politics in Mid-Nineteenth-Century Russia - Elena Dolenko: Hector Berlioz as Reflected in the Russian Press of his Time - Ian Rumbold: Berlioz and Le Freyschütz - Michael Fend: The Diabolical in Berlioz's La damnation de Faust - Vera Micznik: The Musico-Dramatic Narrative of Berlioz's Lélio - Peter Raby: Shakespeare in Paris, 1827 - Rainer Schmusch: Shakespeare and the Genesis of Programme Music: the Mottoes of Berlioz's Huit scènes de Faust - Katherine Kolb: Berlioz's Othello .
(Author portrait)
The Editors: David Charlton is Professor of Music History at Royal Holloway, University of London, and a member of the Editorial Board of the New Berlioz Edition.
Katharine Ellis is Professor of Music at Royal Holloway, University of London, and Director of the University of London's Institute of Musical Research.

最近チェックした商品