タスク・標準ベースの学習:教育心理学の視点<br>Task- and Standard-based Learning : An Instructional Psychology Perspective (2006. II, 116 S. 210 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

タスク・標準ベースの学習:教育心理学の視点
Task- and Standard-based Learning : An Instructional Psychology Perspective (2006. II, 116 S. 210 mm)

  • ウェブストア価格 ¥12,260(本体¥11,146)
  • PETER LANG(2006発売)
  • 外貨定価 EUR 47.90
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 222pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥11,385(本体¥10,350)
  • PETER LANG(2006発売)
  • 外貨定価 US$ 52.85
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 206pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 113 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631551356

Description


(Text)
Tasks and standards play a major role within recent attempts to improve quality in education, like, for example, PISA (Program for International Student Assessment). Within this book, first, the relationship between instructional psychology, educational standards, and task-related learning research is outlined. Then a theoretical model of task attributes, which are relevant for learning, is depicted. Based on certain task attributes (e.g., task complexity and sequencing), two experimental studies are conducted in order to test task effects on learning and motivation. Results showed that effects of tasks varied in respect to task contexts and personality characteristics of the learner. Within an exploration study, using LISREL, a theory of emotional processes was tested in order to find emotional standards for reading. Within a section of application, it is shown how task-related research could be used to design self-regulated learning materials and activities, which support teaching. Finally, standards for educational practices (web-based teacher education) are formulated and discussed.
(Table of content)
Contents: Hermann Astleitner: Introduction: Tasks and standards in learning and instructional psychology - Hermann Astleitner: Theory: Designing task-based learning sequences. A categorical model of task attributes - Hermann Astleitner/Hans-Jörg Herber: Effects of task sequencing on learning and motivation - Hans-Jörg Herber/Éva Vásárhelyi/Karl-Josef Parisot/Hermann Astleitner: Task complexity and trait-treatment-interactions in learning mathematics. A quasi-experiment - Hermann Astleitner/Taher Farahat: Finding emotional standards for reading. An exploration study using LISREL - Hermann Astleitner/Iwan Pasuchin: Increasing effectiveness of instruction and reducing pressure for teachers by self-regulated learning - Hermann Astleitner/Jean-Luc Patry: Standards in web-based teacher education.
(Author portrait)
The Editors: Hermann Astleitner (Associate Professor) and Hans-Jörg Herber (Professor) are with the Department of Educational Research at the University of Salzburg, Austria (URL http://www.uni-salzburg.at/erz_soz). Their main research interests are instructional systems design, motivation, emotion, and learning.

最近チェックした商品