The University as a Business (2011. 140 p. 143 p. 10 illus. 210 mm)

個数:

The University as a Business (2011. 140 p. 143 p. 10 illus. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783531180458

Description


(Short description)

(Table of content)
Aus dem Inhalt:
The University in the Modern Marketplace - Why Universities are not Businesses - Determinants for University Excellence - The University Business in Transition: Of Stars, Cash Cows and Dogs - "Improved" Accounting for Universities? - Demographic Change as a Challenge to Human Resources Development - Governance, Ethics and Motivation in 'Modern' Universities - Pay for Performance in Universities: Always recommended? - The University as a Business? - Managing the University of Botswana - An Examination of the Major Challenges Impacting University Delivered Executive Education
(Text)
Worldwide, universities have recently been the object of large reform processes, facing strong pressure not only from their institutional environment to offer new programs and to adopt new governance and management systems to keep up with the growing competition in the higher education sector but also because of calls for an increase in the efficiency and effectiveness of academic institutions. The authors discuss the introduction of managerial approaches of university governance and the effects on the challenges and threats to treat universities like private for-profit businesses.

The book is valuable reading for researchers and managers in the field of university governance.

(Table of content)

(Author portrait)
Dr. Paolo Rondo-Brovetto is Professor of Public Management at the Alpen-Adria-University of Klagenfurt, Austria.
Dr. Iris Saliterer is an Assistant Professor of Public Management at the Alpen-Adria-University of Klagenfurt, Austria. Her current research activities deal with contemporary topics in governance
and public management.

Contents

The University in the Modern Marketplace - Why Universities are not Businesses - Determinants for University Excellence - The University Business in Transition: Of Stars, Cash Cows and Dogs - "Improved" Accounting for Universities? - Demographic Change as a Challenge to Human Resources Development - Governance, Ethics and Motivation in 'Modern' Universities - Pay for Performance in Universities: Always recommended? - The University as a Business? - Managing the University of Botswana - An Examination of the Major Challenges Impacting University Delivered Executive Education

最近チェックした商品