Digitalisierung im Lateinunterricht : Ein fachdidaktischer Überblick (2022. 163 S. mit 19 s/w Abbildungen. 230 mm)

個数:

Digitalisierung im Lateinunterricht : Ein fachdidaktischer Überblick (2022. 163 S. mit 19 s/w Abbildungen. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783525703021

Full Description

Text in German. How can classical language teaching keep up with modern foreign languages ​​in times of ever-increasing digitization? What possibilities are there to bring ancient content closer to learners in a fun and useful way through digital tools and media? This book not only provides answers to such questions, but is primarily designed to collect, structure, describe, classify, evaluate and reflect on all possibilities for using digital tools. It should also be critically examined whether e.g. B. LearningApps fulfill criteria such as translation-orientation, how text analysis can succeed with ZumPad or, in general, how learners can acquire media competence in Latin lessons. This manual systematizes the use of media in LU and describes didactic models and procedures. The question of the learning outcome is also not ignored, but the limits and problems of the use of media are also addressed in a targeted manner. Useful experiences from teaching practice complete the work.

最近チェックした商品