Richtschnur und Lebensmittel : Systematische Fallstudien zum lutherischen Lehrverständnis (Forschungen zur systematischen und ökumenischen Theologie Band 175) (2022. 684 S. mit einer Abb. 235 mm)

個数:

Richtschnur und Lebensmittel : Systematische Fallstudien zum lutherischen Lehrverständnis (Forschungen zur systematischen und ökumenischen Theologie Band 175) (2022. 684 S. mit einer Abb. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783525573426

Full Description

Tobias Graßmann takes a look at the basic dogmatic problem of the binding teaching of the church, its scope and its validity from a Lutheran perspective. The six core chapters of his book can be read as individual case studies, but are nevertheless closely related. A first approach is deliberately taken from the outside perspective of cultural anthropological and sociological theory of religion (C. Geertz, P. Bourdieu). Graßmann then reconstructs with the Reformation creeds and the Baroque theologian J.C. Dannhauer two important stages in the development of a characteristically Lutheran understanding of doctrine before he, based on the most recent drafts by E. Herms and G.A. Lindbeck shows that the problem of teaching has by no means been resolved in the present, despite a certain forgetfulness of teaching in the church and theology. An investigation into R. Bultmann's kerygmatheology and its history of influence serves as a hinge, pointing to a factor for the modern transformations of the Protestant understanding of doctrine that has so far mostly been ignored. By integrating cultural-anthropological, sociological and philosophical insights into a guiding dogmatic perspective, the final chapter unfolds an agonistic understanding of teaching that draws attention less to the wording of individual doctrinal statements than to the dynamic processes of articulation, officialization and criticism of church teaching. The embedding in lived piety always appears as a basic feature of such teaching, which can actually claim validity and does not remain just an abstract norm.

最近チェックした商品