Objects of Understanding : Historical Perspectives on Material Artefacts and Practices in Science Education (2025. 322 S. 30 SW-Abb., 52 Farbabb., 1 Tabellen. 240.0 mm)

個数:

Objects of Understanding : Historical Perspectives on Material Artefacts and Practices in Science Education (2025. 322 S. 30 SW-Abb., 52 Farbabb., 1 Tabellen. 240.0 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 322 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783515137881

Description


(Text)

"Objects of Understanding" brings together studies of artifacts, collections, and practices in science education from the early 18th century to contemporary times. Even though science education plays a crucial role in the formation, stabilisation, dissemination, transfer and transformation of scientific knowledge and practices, its history remains still an underexplored topic.

This is true even more so for its material cultures and practices. Demonstration, experimentation by teachers and students, model making and dissection, but also image projection and showcasing objects have been central to science education throughout its history. Extensive teaching collections, teaching infrastructure and the architecture at schools, colleges and universities bear witness to the importance of these cultures and practices. The chapters from various disciplines, geographical regions and contexts demonstrate the richness as well as the high potential of the field.

(Author portrait)
Peter Heering ist Professor für Physik und ihre Didaktik an der Universität Flensburg.
Seine Forschungsschwerpunkte sind Experimentelle Wissenschaftsgeschichte, Geschichte des naturwissenschaftlichen Unterrichts und die historischen Zugänge im naturwissenschaftlichen Unterricht.
Peter Heering is professor of physics and physics didactics at the University of Flensburg, Germany.
His research interest includes experimental history of science, the history of science education, and the history and philosophy of science in science education.
Roland Wittje ist wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Wissenschaftsgeschichte der Universität Regensburg.
Seine Forschungsschwerpunkte sind die Geschichte der Physik im neunzehnten und zwanzigsten Jahrhundert, wissenschaftliche Instrumente und universitätshistorische Sammlungen.
Roland Wittje is lecturer at the History of Science Unit of the University of Regensburg, Germany.
His research interests include the history of physics in the nineteenth and twentieth century, scientific instruments and university collections.

最近チェックした商品