Tonality Since 1950 (2017. 345 S. 3 schw.-w. Tab., 73 Notenbeispiele. 1700 x 2400 mm)

個数:

Tonality Since 1950 (2017. 345 S. 3 schw.-w. Tab., 73 Notenbeispiele. 1700 x 2400 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783515115827

Description


(Text)
Tonality Since 1950 documents the debate surrounding one of the most basic technical and artistic resources of music in the later 20th century. The flourishing of tonality - a return to key, pitch center, and consonance - in recent decades has undermined received views of its disintegration or collapse ca. 1910, intensifying the discussion of music's acoustical-theoretical bases, and of its broader cultural and metaphysical meanings. While historians of 20th-century music have often marginalized tonal practices, the present volume offers a new emphasis on emergent historical continuities. Musicians as diverse as Hindemith, the Beatles, Reich, and Saariaho have approached tonality from many different angles: as a figure of nostalgic longing, or as a universal law; as a quoted artefact of music's sedimented stylistic past, or as a timeless harmonic resource. Essays by 15 leading researchers cover a wide repertoire of concert and pop/rock music composed in Europe and America over the past half-century.
(Author portrait)
Felix Worner is a research associate and Lecturer in the Music Department of the University of Basel and serves as co-editor of the Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie.Ullrich Scheideler is Head of Music Theory at Humboldt-University in Berlin and a former editor of the Arnold Schoenberg Critical Edition.Philip Rupprecht is Professor of Music at Duke University. He is the author of British Musical Modernism: the Manchester Group and their Contemporaries and editor of Rethinking Britten.

最近チェックした商品