Transformationen der Antike bei Raffael und seinem Umkreis : Concetti anticamente moderni e modernamente antichi in der Sala di Costantino (2025. 416 S. 60 b/w and 53 col. ill. 240 mm)

個数:
  • 予約

Transformationen der Antike bei Raffael und seinem Umkreis : Concetti anticamente moderni e modernamente antichi in der Sala di Costantino (2025. 416 S. 60 b/w and 53 col. ill. 240 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 416 p.
  • 言語 GER
  • 商品コード 9783422801059

Full Description

The murals of the Battle of the Milvian Bridge and the Vision of the Cross in the Sala di Costantino in the Vatican, named after the fresco-cycle conceived by Raphael and executed by Giulio Romano, are regarded by scholars as originating from an intense study of antiquity in Raphael's circle, followed by a desire to achieve an historically accurate approach to ancient art. However, Raphael was recognised already by Giorgio Vasari, Ludovico Dolce and Annibale Carracci, not only for his expertise on antiquity, but also for his poetic qualities as an outstanding history painter. Based on the motto anticamente moderno e modernamente antico, with which Pietro Aretino describes Giulio Romano's ideal synthesis of ancient and contemporary art, Michail Chatzidakis analyses the difference between historical and poetic methods of representation in order to determine more precisely the relationship between archaeological precision and poetic creativity in the work of Raphael and his circle in the Sala di Costantino.

最近チェックした商品