Universal - International - Global : Art Historiographies of Socialist Eastern Europe (Das östliche Europa: Kunst- und Kulturgeschichte Band 013) (2023. 320 S. 28 s/w- und 10 farb. Abb. 235 mm)

個数:

Universal - International - Global : Art Historiographies of Socialist Eastern Europe (Das östliche Europa: Kunst- und Kulturgeschichte Band 013) (2023. 320 S. 28 s/w- und 10 farb. Abb. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783412520816

Description


(Short description)
This collection of articles explores a possible alternative beginning of Global Art History and World Art Studies, two methodologies that set a worldwide focus in the study of art around the 2000s. From Socialist "Weltkunstgeschichte" to today's Global Art History and World Art Studies.
(Text)
This collection of articles explores a possible alternative beginning of Global Art History and World Art Studies, two methodologies that set a worldwide focus in the study of art around the 2000s. Teaching back to earlier efforts to conceive of the international community in a less Eurocentric way, the volume proposes a tentative link between socialist internationalism as a political and cultural diplomatic principle in the Soviet Block and some new approaches to art and cultural historiography introduced there. In the "Second World", universal art history or Weltkunstgeschichte were endorsed as frameworks for the teaching and writing of art history. Authors in this book interrogate whether "world art history" as practiced by socialist scholars had aspirations and achievements comparable to today's Global Art History and World Art Studies. Or was this knowledge production in an internationalist paradigm a mere foil for communist rhetoric, behind which severed cultural relations to the Western world could also be recommenced?
(Short description)

(Text)

最近チェックした商品