Transfer of Cultural Objects in the Alpe Adria Region in the 20th Century (Brüche und Kontinuitäten: Forschungen zu Kunst und Kunstgeschichte im Nationalsozialismus Band 006) (2022. 520 S. 111 teils farb. Abb. 240 mm)

個数:

Transfer of Cultural Objects in the Alpe Adria Region in the 20th Century (Brüche und Kontinuitäten: Forschungen zu Kunst und Kunstgeschichte im Nationalsozialismus Band 006) (2022. 520 S. 111 teils farb. Abb. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783412518875

Description


(Short description)
Transfer, displacement, confiscation, seizure, looting and theft of cultural objects characterize historical and current conflicts of ownership - also in the Alpe Adria region. On Losses of Cultural Assets in Armed Conflicts in Southeastern Europe
(Text)
Transfer, displacement, confiscation, seizure, looting and theft of cultural objects characterize historical and current conflicts of ownership - also in the Alpe Adria region. In an unprecedented transnational, collaborative and transdisciplinary way, the motion of objects across space and time - and their role as symbolic capital - was investigated in a project funded by the EU in the HERA program. Comprehensive studies analyze competing (national) claims, occupation regimes, the mechanics of dispossession and the politics of "safeguarding" objects. Acknowleding diverse views, including the narratives that attribute(d) meaning to gains and losses of cultural assets, the volume presents key examples of coming to terms with the past. Contributions from Austria, Croatia, Germany, Italy, and Slovenia are combined with explorations of the broader context of translocations e.g. in the Czech Republic, providing a more nuanced understanding of unresolved issues of patrimony.
(Author portrait)
Christian Fuhrmeister ist als Projektreferent am Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München tätig und apl. Professor für Kunstgeschichte an der LMU München.Barbara Kristina Murovec ist Professorin für Kunstgeschichte an der Universität Maribor und derzeit Gastwissenschaftlerin am Kunsthistorischen Institut in Florenz.Christian Fuhrmeister ist als Projektreferent am Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München tätig und apl. Professor für Kunstgeschichte an der LMU München.

最近チェックした商品