Rethinking Postwar Europe : Artistic Production and Discourses on Art in the late 1940s and 1950s (2019. 268 S. with 51 fig. 237 mm)

個数:

Rethinking Postwar Europe : Artistic Production and Discourses on Art in the late 1940s and 1950s (2019. 268 S. with 51 fig. 237 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783412514006

Description


(Short description)
The book "Rethinking Postwar Europe" offers an in-depth insight into the largely unexplored topic of artistic practices in the 1940s and 1950s in Europe which until recently had been obscured by ideologies of the Cold War. Thanks to the authors' diverse methodological backgrounds, the volume presents - for the first time - a comprehensive multilayered narrative, focusing on the complexities and entanglements in the artistic field. Postwar Europe and the Power of Art
(Text)
The book "Rethinking Postwar Europe" offers an in-depth insight into the largely unexplored topic of artistic practices in the 1940s and 1950s in Europe which until recently had been obscured by ideologies of the Cold War. Thanks to the authors' diverse methodological backgrounds, the volume presents - for the first time - a comprehensive multilayered narrative, focusing on the complexities and entanglements in the artistic field. Instead of assessing the postwar period in the traditional way as divided by the Iron Curtain, the contributions investigate processes of contact, interaction, dissemination, overlapping, and networking. Consequently, the analysis of a diversified European modernism in both its aesthetic and its socio-political dimension resonates with all the different case studies. In particular, the volume looks at how artists developed, designed and (re)negotiated identities and discourses, and sheds new light on the power of art - and creative powers in general - in a postwar setting of mutilations, losses, and devastations.
(Author portrait)
Elisabeth Ansel ist wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Forschungsstelle 'Europäische Romantik' der Friedrich-Schiller-Universität Jena. Für ihre Arbeit über Jack B. Yeats, mit der sie an der Technischen Universität Dresden promoviert wurde, erhielt sie 2022 den Dissertationspreis der Kulturstiftung der Commerzbank AG.
Dr. Regine Heß ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Architekturmuseum der Technischen Universität München.

最近チェックした商品