A Socialist Realist History? : Writing Art History in the Post-War Decades (Das östliche Europa: Kunst- und Kulturgeschichte 9) (2019. 279 S. mit  35 s/w-Abb. 245 mm)

個数:

A Socialist Realist History? : Writing Art History in the Post-War Decades (Das östliche Europa: Kunst- und Kulturgeschichte 9) (2019. 279 S. mit 35 s/w-Abb. 245 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783412511616

Description


(Text)
How did the Eastern European and Soviet states write their respective histories of art and architecture during 1940s-1960s? The articles address both the Stalinist period and the Khrushchev Thaw, when the Marxist-Leninist discourse on art history was "invented" and refined. Although this discourse was inevitably "Sovietized" in a process dictated from Moscow, a variety of distinct interpretations emerged from across the Soviet bloc in the light of local traditions, cultural politics and decisions of individual authors. Even if the new "official" discourse often left space open for national concerns, it also gave rise to a countermovement in response to the aggressive ideologization of art and the preeminence assigned to (Socialist) Realist aesthetics.
(Short description)
How did the Eastern European and Soviet states write their respective histories of art and architecture during 1940s-1960s? The articles address both the Stalinist period and the Khrushchev Thaw, when the Marxist-Leninist discourse on art history was 'invented' and refined. Although this discourse was inevitably 'Sovietized' in a process dictated from Moscow, a variety of distinct interpretations emerged from across the Soviet bloc in the light of local traditions, cultural politics and decisions of individual authors.
(Author portrait)
Marina Dmitrieva ist Kunsthistorikerin in Leipzig. Ihre Forschungsgebiete umfassen die transnationelle visuelle Kultur und die Kunstgeschichte Mittel- und Osteuropas.Kristina Jõekalda ist wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Estnischen Kunstakademie, Tallinn.Krista Kodres ist Professorin für Kunstgeschichte an der Estnischen Kunstakademie, Tallinn, und wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Universität Tallinn.

最近チェックした商品