Metafunctions in Academic Writing by Native vs. Non Native Authors (2017. 124 S. 220 mm)

個数:

Metafunctions in Academic Writing by Native vs. Non Native Authors (2017. 124 S. 220 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783330087569

Description


(Text)
One of the areas which are of great importance for applied linguists is discourse analysis, analyzing the use of language in different contexts. According to Halliday (1994), the aim of Functional Grammar has been to construct a grammar for the purpose of text analysis. This book is a comparative study of Textual and Ideational Metafunctions in Applied Linguistics research articles written by native and non native speakers of English.The findings of this study may enlighten students suggesting that learning metafunctions of language and applying them in an effective way, they can reach to higher levels of proficiency in language and language studies. In designing syllabus, teachers can benefit from the implications of Functional Grammar. The writers and researchers could benefit from the textual and ideational metafunctions to produce more cohesive and coherent pieces of writing, to convey their message and to report their studies in an effective manner.

最近チェックした商品