Film in the Anthropocene : Philosophy, Ecology, and Cybernetics

個数:
電子版価格
¥11,481
  • 電子版あり

Film in the Anthropocene : Philosophy, Ecology, and Cybernetics

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 341 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319930145
  • DDC分類 791.4301

Full Description

This book provides an interdisciplinary analysis of film in the context of the Anthropocene: the new geological era in which human beings have collectively become a force of nature. Daniel White draws on perspectives in philosophy, ecology, and cybernetics (the science of communication and control in animals and machines) to explore human self-understanding through film in the new era. The classical figure of Janus, looking both to the future and the past, serves as a guide throughout the study. Both feature and documentary films are considered.



 

Contents

1. Introduction: Stepping into the Play Frame—Cinema as Mammalian Communication.- 2. Janus's Celluloid and Digital Faces: The Existential Cyborg—Autopoiēsis in Christopher Nolan's Memento.- 3. Documentary Intertext: Robert Gardner's Dead Birds 1964.- 4. Cinema's Historical Incarnations: Traveling the Möbius Strip of Biotime in Cloud Atlas.- 5. Documentary Intertext: John Marshall, The Hunters 1957.- 6. Janus East and West: Multicultural Polyvocality—Trinh Minh-ha's The Fourth Dimension and The Digital Film.- 7. Documentary Intertext: Trance and Dance in Bali 1951.- 8. Janus's Interspecies Faces: Biomorphic Transformations in the Ecology of Mind in James Cameron's Avatar.- 9. Documentary Intertext: André Singer's and J. Stephen Lansing's The Goddess and the Computer 1988.- 10. Conclusion: Toward a Transdisciplinary Critical Theory of Film.

最近チェックした商品