Interreligous Pedagogy : Reflections and Applications in Honor of Judith A. Berling (Asian Christianity in the Diaspora)

個数:
電子版価格
¥11,914
  • 電子版あり

Interreligous Pedagogy : Reflections and Applications in Honor of Judith A. Berling (Asian Christianity in the Diaspora)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 134 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319915050

Full Description

This volume is a collection of essays by former students of Judith Berling based on her revolutionary interreligious pedagogy. Her pedagogy can be summarized as a student centered, collaborative, and engaging teaching and learning process sparked by various ways of boundary-crossing. In this enterprise, each chapter explores the importance of understanding and negotiating "differences" through dialogue. The authors provide theoretical frameworks for engagements across conventional borders, and explore how the collaborative teaching model can be utilized in various teaching settings. As an example of her dialogical approach, Judith Berling herself provides a response to the chapters.

Contents

Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Teaching and Learning Religion with Nones: an Application of Judith Berling's Pedagogy.- Chapter 3 Crossing Disciplines: Beyond Religious Studies and the Health Sciences.- Chapter 4 Crossing Boundaries with Narratives: Making Space with Oral History in Community Service-Learning.- Chapter 5 Interreligious Education for the Millennial Generation.- Chapter 6 Imprints of Hope from the Global Co-Learning Classroom.- Chapter 7 Critical Engagement: Integrating Spirituality and "Wisdom Sharing" into Higher Education Curriculum Development .- Chapter 8 Frames and Metaphors for Interreligious Dialogue and the Interdisciplainry Study of Religion.- Chapter 9 Concluding Reflections.

最近チェックした商品