Progressive Business Models : Creating Sustainable and Pro-Social Enterprise (Palgrave Studies in Sustainable Business in Association with Future Earth)

個数:

Progressive Business Models : Creating Sustainable and Pro-Social Enterprise (Palgrave Studies in Sustainable Business in Association with Future Earth)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 310 p.
  • 商品コード 9783319864778

Full Description

This book presents and analyses exemplary cases of progressive business, understood as ecologically sustainable, future-respecting and pro-social enterprise. The authors present a number of companies following progressive business practices from a range of industries including ethical and sustainable banking, artisan coffee production and distribution, pharmaceutical products, clean technology, governance in retailing, responsible hospitality and consumer goods. With case studies from around Europe such as Tridos Bank in The Netherlands, Béres Co. in Hungary, Novo Nordisk in Denmark, Lumituuli in Finland, John Lewis in the UK and Illy Café from Italy, these progressive companies have global reach and an international impact. The collected cases aim to show the best to be expected from business in the 21st century in a structured accessible way, suitable for any readers interested in innovative ways of creating forward-looking sustainable business.

Contents

Preface.- Part I Introduction.- 1. What is Progressive Business? (Eleanor O'Higgins and Laszlo Zsolnai).- Part II  Progressive Business Cases.-2. Banking on Values - Triodos Bank (Nel Hofstra and Luit Kloosterman).- 3. The Power of Tradition - Béres Pharmaceuticals (András Ócsai and Zsolt Boda).- 4. Coffee Making as Art - Illycafé (Antonio Tencati).- 5. Staff Inclusion - DKV Integralia (Marc Vilanova and Silvia Agulló).- 6. Economy for the Common Good - Sonnentor (Michael Muller-Camen and Jutta Camen).- 7. The Business of Recycling - Armor (Benedicte Faivre-Tavignot).- 8. Clean Energy - Lumituuli  (Mikko Jalas and Jukka Mäkinen).- 9. The Ethos of Partnership - John Lewis Partnership (Eleanor O'Higgins).- 10. The Danish Model of Corporate Citizenship - The Novo Group (Jacob Dahl Rendtorff).- 11. Responsible Hospitality - Carlson Rezidor (Knut J. Ims and Kjell Grønhaug).-12. Sustainable Living - Unilever (Patrick E. Murphy and Caitlin E. Murphy).- Part III Conclusions.- 13. Future of Business (Eleanor O'Higgins and Laszlo Zsolnai).

最近チェックした商品