Models of Mentoring in Language Teacher Education (English Language Education)

個数:

Models of Mentoring in Language Teacher Education (English Language Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 215 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319829968
  • DDC分類 370.15

Full Description

This volume examines the theoretical and practical issues related to mentoring/peer mentoring as a support and development strategy for both pre-service and in-service language teachers, and thereby offers a practical and empirical introduction to the field. 
A stimulating and thorough examination of mentoring and peer mentoring, integrating theory and practice as applied in language teacher education in an Asian specific context. The author discusses findings from a variety of qualitative and quantitative research studies in the light of previous research and in the context of teacher learning theories. 
Teachers, teacher educators, teacher trainers, supervisory coordinators and administrators will find practical advice, while the volume will be a valuable source of research information for researchers in teacher education and EFL teacher education, in particular for those who wish to employ mentoring or peer mentoring as an approach to teachers' professional development.

Contents

Acknowledgements.- Preface.- 1. The EFL Context in Vietnam and East Asia.- 2. Theories of Mentoring.- 3. TESOL Practicum Mentoring for Pre-service Teachers: The Vision Versus the Reality.- 4. The Design of Mentoring Programs.- 5. Group Mentoring: Facilitating Teacher Reflection.- 6. Peer Mentoring for Pre-service Teachers: Developing Professional Practice.- 7. Peer Mentoring: A Source of Support for Pre-service EFL Teachers.- 8. Peer Mentoring with Beginning EFL Teachers.- 9. Issues of Implementation of Peer Mentoring for Pre-service/Inservice teachers.- 10. Whether Mentoring in Teacher Education: Final Thoughts.

最近チェックした商品