Woman in Lars von Trier's Cinema, 1996-2014

個数:

Woman in Lars von Trier's Cinema, 1996-2014

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 213 p.
  • 商品コード 9783319821436

Full Description

This book discusses the figure of Woman in Lars von Trier's distinctive cinematic productions from 1996 to 2014. It takes the notorious legacy of violence against women in von Trier's cinema beyond the perceived gender division, elevating the director's image above being a mere provocateur. By raising fundamental questions about woman, sexuality, and desire, Elbeshlawy shows that Trier's cinematic Woman is an attempt at creating an image of a genderless subject that is not inhibited by the confines of ideology and culture. But this attempt is perennially ill-fated. And it is this failure that not only fosters viewing enjoyment but also gives the films their political importance, elevating them above both commendations and condemnations of feminist discourse.

Contents

1. Introduction: The Lacanian Woman and Lars von Trier's Cinema.- 2. The Danger of the Naive Religious Woman of Breaking the Waves.- 3. Idioterne: Woman as a Proponent of Real Politics.- 4. Dancer in the Dark: Deploying the Siren, Impairing the Sight.- 5. Dogville: Woman as an Ideological Cinematic Tool.- 6. Manderlay: The Gift, Grace's Desire, and the Collapse of Ideology.- 7.  The Deployment of the Impossible Woman in Antichrist.- 8. Besides Melancholia and Beyond Gender: Melancholia.- 9. Conclusion, or, Desire as Law: the Loneliness of Nymphomaniac between Pornography and Narrative.

最近チェックした商品